Lap 03
Viduramžiais didžiausia Lietuvos upė Nemunas buvo vadinamas Memeliu, o Kuršių marios laikomos Nemuno tęsiniu, todėl prie marių Livonijos ordino magistro pastatyta pilis buvo vadinama Memelburgu. Iš čia ir kilo miesto pavadinimas Memel. Šiuo vardu Klaipėda buvo vadinama keletą šimtmečių. Į šį miestą, spalio 18 dieną ir vyko Akmenės gimnazijos 12a klasės mokiniai.
Mūsų kelionės tikslas buvo pamatyti šokio spektaklį „Altorių šešėly“, sukurtą pagal Vinco Mykolaičio – Putino romaną. Spektaklis buvo rodomas Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre ir visa salė buvo pilna jaunimo, mūsų spėjimais, vien tik abiturientų, siekiančių kuo geriau išlaikyti lietuvių egzaminą, nes šis kūrinys yra iš privalomos literatūros sąrašo. Pjesė truko apie porą valandų, bet jos praėjo labai greitai. Spektaklis buvo toks įtraukiantis ir užburiantis, jog atrodė, kad joks pasaulis neegzistuoja, o aplink mus tik elegantiški judesiai, šokio ritmas, vidinis pagrindinio veikėjo konfliktas, kurį stengėmės suprasti ir padėti pačiam Liudui Vasariui (pagrindinis pjesės ir romano veikėjas) atrasti savąjį kelią.
Po šokio spektaklio keliavome į Mažosios Lietuvos istorijos muziejų. Gidė pasakojo Klaipėdos krašto, Memelio pavadinimo, muziejaus pastato istoriją. Muziejuje buvo galimybė išvysti lietuvninkų drabužius, baldus ir didžiulę numizmatikos kolekciją. Po teorinės dalies galėjome užsiimti edukacine veikla. Vieni pasirinko rašyti žąsies plunksna, kiti gerino savo pastabumą dėliodami dėlionę, o aš sprendžiau kryžiažodį, susijusį su K. Donelaičio poema „Metai“.
Mano nuomone, ši kelionė buvo vertinga ir labai įdomi. Ryškiausias atsiminimas, žinoma, spektaklis. Kalbėdama su klasės draugais jų klausinėjau ar pjesė jiems patiko, sakė, kad taip. Dauguma minėjo, kad nesitikėjo, kad spektaklis gali taip patikti ir padaryti tokį didelį įspūdį. Tikiuosi, kad nemelavo, tad rekomenduojame ir Jums!
12a klasės mokinė Agnė Mokusaitė

written by Daiva

Spa 28
Trys ketvirtadieniai prabėgo velniškai greitai! Ne tik komandoms buvo įdomu varžytis ir žiūrėti kaip keičiasi turnyrinė lentelė, bet tuo pačiu ir mane pagavo azartas, ir buvo įdomu stebėti kaip viskas baigsis. Visos komandos pasirodė puikiai, tačiau nugalėtojas gali būti tik vienas, o juo tapo komanda VW! Sveikinimai jiems!

Skaityti daugiau ...

written by Administrator

Spa 27
Biologinis ar cheminis tyrimas vokiečių kalbos pamokoje? Arba vokiečių kalba gamtos mokslų pamokose? Ar tiesa ir kaip mokomasi tokiose pamokose? Į šiuos ir panašius klausimus integruotų pamokų tema bandėme atsakyti su kolege biologijos/chemijos mokytoja Laima Zdanavičiene Vilniuje, Baltijos šalių vokiečių kalbos mokytojų tarptautinėje konferencijoje, vykusioje spalio 6-9 dienomis.
Jau antrus metus 5-6 klasėse organizuojame integruotas gamtos mokslų ir vokiečių kalbos pamokas, nes dalyvauju Goethe instituto projekte „Dalyko ir vokiečių kalbos kūrybinės dirbtuvės“. 2014 m. startavęs tarpdalykinis gamtos mokslų ir vokiečių kalbos projektas įgavo pagreitį. Šią vasarą Goethe institute Vilniuje vyko seminarų ir kitų specialybių mokytojams. Šios institucijos organizuojamuose seminaruose mokytojai ne tik pasisemia integruotų pamokų vedimo patirties, metodų įvairovės, susipažįsta su naujais bendraminčiais, bet ir grįžta nuotaikingi ir apdovanoti: pernai mokytojos gavo mini laboratorijos lagaminą „Ekolabbox“, skirtą cheminiams ir biologiniams eksperimentams atlikti; šiais metais lagaminą su įvairiais didaktiniais žaidimais bei mokomosiomis priemonėmis parvežėme matematikos pamokoms.


Skaityti daugiau ...

written by Daiva

Spa 25
1992 m. spalio 25 d. Lietuvos piliečiai referendume priėmė dabartinę Lietuvos Respublikos Konstituciją – svarbiausią šalies dokumentą, kuris mus vienija, yra demokratijos ir laisvės pamatas, taip pat siekis gyventi visiems pagal vienodas taisykles ir vertybes. Tad kaip šią svarbią dieną minime gimnazijoje?
Savo mokiniams visada sakau - išmanyti Konstituciją reikia dėl „bendro išsilavinimo“, o dvyliktokams tai privalu, nes klausimų iš svarbiausio valstybės įstatymo tikrai bus valstybiniame egzamine. Todėl per pilietinio ugdymo, istorijos pamokas susipažįstame su pagrindinėmis Konstitucijos nuostatomis. Tie, kurie nebijo „pasikapstyti“ giliau, dalyvauja Konstitucijos egzamine. Tokių 5 – 12 klasių šaunuolių šiemet buvo net 30! I-ame egzamino etape reikia išspręsti testą ir surinkti ne mažiau kaip 25 taškus, norint patekti į II-ąjį. Labai nedaug pritrūko Agnei Mokusaitei (12 kl.), Gustui Šiurkui (9 kl.), Rimedai Damonskytei (8 kl.), Julijai Kugrytei (6 kl.). Nenuleiskite rankų, jums būtinai pasiseks kitais metais! Na, o geriausiai mūsų gimnazijoje Konstituciją išmano septintokas Donatas Andruška, vienuoliktokas Vilius Šiurkus ir dvyliktokas Justas Varanavičius, kurie jau kelerius metus iš eilės sėkmingai įveikė reikiamą barjerą ir dalyvavo egzamino II-etape. Antrasis etapas Viliui ir Justui taip pat buvo sėkmingas (trupučio sėkmės pritrūko Donatui), jų darbai išsiųsti į Vilnių egzamino komisijai. Šaunuoliai! Sveikinu, linkiu sistemingai gilinti žinias, nuolat jas atnaujinti ir neužmigti ant laurų!
Taip pat džiaugiuosi, kad Konstitucijos egzamine dalyvavo ir mūsų gimnazijos pradinukai. Jie piešė sveikinimus, kuriuose atskleidė, kaip supranta svarbiausią šalies įstatymą. Ypač aktyvūs buvo 2a, 3a, 3b, 4a, 4b klasės mokiniai ir jų mokytojos. Dviejų mokinių – Mato Danilevičiaus (2a kl.) ir Emos Šliažaitės (3b kl.) darbai buvo atrinkti egzamino komisijos ir puikavosi viešame delfi.lt puslapyje. Sveikinu mažuosius savos šalies mylėtojus!
O dabar keletas klausimų visiems. Pagal LR Konstituciją:
• kas tiria piliečių skundus dėl valstybės ir savivaldybės pareigūnų piktnaudžiavimo ar biurokratizmo?
• kokia yra Lietuvos valstybinė religija?
• kaip valdžių padalijimo principas veikia Lietuvos valstybėje?
• kokia yra vaikų pareiga tėvams?
Neatsakėte? Nenusiminkite, tik jums jau pats metas atsiversti LR Konstituciją...!
Istorijos mokytoja Indrė Šiurkienė

written by Daiva

Spa 22
Antrojo žaidimo pirmasis turas pasirodė neįveikiamas visoms komandoms. Po jo pirmąją vietą dalinosi komandos VW ir Markarilos, surinkusios tik po 4 taškus. Po antrojo turo viskas keitėsi: net trys komandos (2+3, Keturakiai ir VW) surinko maksimumą ir suminėje lentelėje įvyko dideli pasikeitimai. Praeitojo žaidimo rezultatyviausi, trečias ir ketvirtas, turai šįkart tokių didelių rezultatų neatnešė, bet penktajame ture sužibėjo komandos Markadrilos ir Padarom, kurie išsiaiškino paslėptą sąsają ir galutinai apvertė vakaro lentelę, nustumdami absoliučius praeitojo žaidimo lyderius VW į trečiąją vietą. Pirmąja vieta džiaugiasi Markadrilos su trupučiu daugiau nei puse taškų (47), Padarom liko antri su 41 tašku. VW surinko 36 taškus, o komanda 2+3 atsiliko dviem taškais nuo geriausiųjų trejetuko. Pirmajame žaidime paskutinę vietą gavę Keturakiai šįkart su 25 taškais užėmė 5-ąją vietą. Na, o Medžiams ir Trečiajam Stalui, kurie praeitą kartą dalinosi trečiąją vietą, sekėsi sunkiai. Jie surinko atitinkamai 22 ir 20 taškų. Labiausiai šį ketvirtadienį nepasisekė Begalybei. Jie surinko 17 taškų.
Galutinėje lentelėje kol kas vis dar pirmauja VW, o jiems iš paskos su nedideliu skirtumu seka Markadrilos. Trečiąją vietą išlaikė komanda Padarom. Taškų skirtumai tarp komandų yra labai nedideli ir viskas priklausys nuo paskutiniojo žaidimo.Tad skatinu visus per savaitę laiko sukaupti visas žinias ir visą savo išmintį. Susitinkame kitą ketvirtadienį, spalio 27 d. 15:30, finaliniame Protų Mūšyje, kuriame paaiškės nugalėtojai ir bus apdovanoti visi didieji protai.
Karolis Krikštaponis

3

written by Daiva

Spa 20
Spalio 19 d. 11 – 12 klasių mokiniai dalyvavo įdomioje diskusijoje su VšĮ Versli Lietuva atstove mūsų regione Aukse Vizbariene. Diskusijos tema buvo jaunimo verslo galimybės. A. Vizbarienė mokiniams papasakojo nuo ko ir kaip pradėti savo verslą ar paversti realybe ilgai savyje brandintas verslumo idėjas. Paskaitos metu jaunimas klausėsi sėkmės istorijų ir diskutavo apie jau sėkmingai įgyvendintas verslo idėjas.
Tokioje diskusijoje verta dalyvauti kiekvienam jaunuoliui, norinčiam ateityje mėgautis savo darbu. Anot lektorės, reikia nebijoti imtis savo idėjos įgyvendinimo ir tokiu būdu susikurti norimą darbo vietą.

Ekonomikos mokytoja Daiva Gricienė

written by Daiva

Spa 20

written by Daiva

Spa 20
Draugystė tarp Akmenės ir Papilės Simono Daukanto gimnazijų pradinukų užsimezgė prieš du metus. Klases suvedė Gabrielius. Jis atvyko mokytis iš Papilės į Akmenę. Pernai svečiavomės Papilėje. Šiemet sulaukėme šauniųjų mokytojos S. Dapšienės ketvirtokų Akmenėje.
Kūno kultūros mokytojas S. Momkauskas paskelbė estafečių varžybas tarp Akmenės gimnazijos 4a ir Papilės Simono Daukanto gimnazijos ketvirtokų. Po keturių estafečių paaiškėjo, kad jėgos lygios. Papilėniškiai stojo į kovą su Akmenės gimnazijos 4b klase kvadrato žaidime. Labai mažu skirtumu šiemet laimėjo 4b klasė. Pernai stipresni buvo svečiai.
Sportininkai ir jų mokytojos (S. Dapšienė, J. Ragauskienė, N. Jablonskienė) džiaugėsi pasiekimais. Ketvirtokai tikrai pasiruošę dalyvauti rajoninėse varžybose.

Akmenės gimnazijos 4a klasės mokinė Gabija Dumsevičiūtė

written by Daiva

Perėjimas į puslapį  1 2 [3] 4 ... 66 67 68